mandag 2. mars 2015

Lag dine egne grytekluter

Jeg møter jo ofte folk som sier at de ikke kan strikke eller at de bare kan strikke rett. Disse gryteklutene er perfekt begynnerprosjekt, og kun rettstrikk. 


 

Legg opp 23 masker (eller flere om du vil ha dem større) med tredobbelt bomulsgarn (jeg har brukt Paris til de lyse og Mandarin petite til de mørke) på pinne nummer seks.

Strikk frem og tilbake. Det er viktig at første maske på hver pinne ikke strikkes men taes løst av. Da får du en fin og jevn kant. Strikk så langt at lappen er et kvadrat, eller så mye du har garn til og fell av. Fest tråder.


De lyse gikk det to nøster Paris til. Da ble de litt mindre enn kvadrat, men gode og tykke. De mørke gikk det litt over et nøste til. 


Lykke til!

Spør gjerne om det er noe du lurer på. Jeg er god på strikkeveiledning over nett. ;)

Etiketter: ,

2 Kommentarer:

Klokken 2. mars 2015 kl. 19:17 , Blogger reSIRIkulert sa ...

Så enkle og fine gryteklutar!

 
Klokken 16. mars 2015 kl. 22:31 , Anonymous Anonym sa ...

De likte jeg veldig godt! Så enkelt og delikat. Hvordan tror du de hadde blitt med ullgarn og toving? Har du evnt noen oppsikrift på hvor store de da må strikkes (det krymper jo en del ved toving)?

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden