lørdag 7. desember 2013

7. desember - brett ei flat stjerne

Som den stjernenerd jeg er har jeg bare måttet lage en flat utgave av stjernene jeg har brettet så mange av. Og hvordan man jeg jeg gjør det deler jeg selvsagt med dere.


Du trenger fire strimler i paper. Jeg har kjøpt noen hos søstrene som er til å flette lenker med. Ca 2 cm brede og ca 50 cm lange. Brettes så i to.  Flett strimlene inni hverandre slik og stram passe. 



Brett en av strimlene over. Fortsett med. Den siste låses under den første du brettet. 



Du har nå en oppside med to strimler i hver retning. Ta den korteste strimmelen og brett i trekant bakover som på bildet. Ta samme strimmelen og brett i trekant frem. Vri strimmelen rundt og lås fast hvit strimmel.



Gjør det samme på alle sider slik at du har fire trekanter. Vend arbeidet og lag nye stjernespisser slik som du gjorde på andre sida. 


 En av sidene har lengre strimler enn den andre. Klipp av slik at de er like lange på begge sider.

Bøy så strimlene motsatt vei av det de nå ligger og bøy strimmelen på skrå bakom selve strimmelen. Se bilde.

 Skråklipp tuppen på bretten og stikk den under stjernespissen til venstre. Gjør det på alle fire og du har nå et kvadrat av fire trekanter.

 

Lag i ulike farger og mønstre. Pynt juletreet, heng flere etter hverandre i vinduet eller pynt gaver/bordet med dem. Bare fantasien setter begrensingen.


Jeg skal pynte gaver med mine. Må bare kjøpe gavene først. Jeg skulle jo handle gaver i København denne helga.

Etiketter: ,

5 Kommentarer:

Klokken 7. desember 2013 kl. 19:44 , Blogger lebedeinentraum sa ...

Die Sterne sind toll !

Liebe Grüsse
Nicole

 
Klokken 7. desember 2013 kl. 23:35 , Blogger Pink lady sa ...

Nydelige stjerner!

Jeg mangler åpenbart det som skal til for å brette stjerner for jeg får det rett og slett ikke til.

Ønsker deg en god helg videre!

 
Klokken 8. desember 2013 kl. 09:28 , Blogger Brit Strikkenerd sa ...

Vakre stjerner.Og takk for DIY , om ikke jeg får det til har jeg en datter som er god på finarbeid så kanskje dette blir dagens adventsaktivitet:)

 
Klokken 28. desember 2013 kl. 07:49 , Blogger Venke Synnøve sa ...

Takk for oppskrift...desse hadde eg ei av på kvar kuvert på julaften...og alle blei imponert :) ha ei flott romjul :)

 
Klokken 25. november 2014 kl. 21:42 , Blogger Ingvild sa ...

fiiine - denne varianten har jeg ikke prøvd før :) skal prøves imorgen kveld på juleverksted med nye kollegaer i Stavanger :) takk for oppskrift!!!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden