fredag 6. desember 2013

6. desember - barndommens uvær

Med gårsdagens og dagens uvær og en Fb-venns mimring på facebook har jeg tenkt på barndommens store storm i dag. Orkan, mener jeg å huske at det var. I 1981, tror jeg. Skolen var stengt i flere dager og strømmen var borte i lange perioder. Og fastlandsforbindelsen til øya mine besteforeldre bor på var stengt. (Det var den både i går og i dag, men siden det nå i høst er åpnet tunnel under havet så kommer man seg frem.)

En av dagene, den gang da, pratet jeg med min morfar på telefonen. Jeg gav uttrykk for at jeg gjerne skulle ha sett Barne-tv og morfar lurte på om ikke mamma og pappa hadde spart strøm i ledningene. Det hadde nemlig han, så etter Barne-tv skulle han se Dagsrevyen. Jeg var temmelig sur på mine foreldre som ikke hadde gjort det for meg (og litt sjokkert over morfar som hadde løyet for meg).

Denne gangen har vi heldigvis hatt strøm og skolen var åpen i dag (til barnas store fortvilelse). At jeg ikke fikk kommet meg på jentetur får så være. København ligger der den ligger. Og det er ikke synd på meg. Jeg skal nemlig på julebord. Man må jo få med seg det som skjer når man først er hjemme.


            

Etiketter: , ,

2 Kommentarer:

Klokken 6. desember 2013 kl. 19:04 , Blogger Pink lady sa ...

Kjedelig at turen til Kjøben forsvant med vinden da.

Først storm og nå masse snø. Mye vær, selv til Vestlandet å være.

Jeg skal på julesushi i kveld. Venninnenes motvekt til alle julebordene:)

God helg og kos deg på julebord!

Klem

 
Klokken 6. desember 2013 kl. 23:19 , Blogger Unknown sa ...

Så fin blogg du har! Kjedelig når planer går i vasken. Ny følger her :) god førjulstid :))
Klem fra Anne <3

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden