tirsdag 3. desember 2013

3. desember - les en julebok!

Hele året står en plastkasse full av julebøker på loftet, men når kalenderen viser desember kommer bøkene ned. Like morsomt hvert år. Og bøkene er samle fra da jeg var barn og gjennom de sytten årene vi har hatt barn

 
Fra min barndom er Astrid Lindgren  representert. Mine favoritter er Kaisa Krabat hjelper mormor og Se Marikken, det snør! Magnus, Lindberg og hesten Mari av Hans Peterson er en annen favoritt. Og selvsagt Snekker Andersen og julenissen  av Alf Prøysen. Hvem har ikke vært betatt av den?
 
Hannas julebok av Beate Audum lette jeg lenge etter, og heldig som jeg var fant Marita den for meg etter mange års leting. Passer best for mellomtrinnet.
 
 

En samling nyere bøker som mine barn nok får som barndomsminner. Jul i Svingen, Gubben og katten, Pulverheksa og Julenissen som også vil ha gaver.


Og bøker om julens budskap. Jesusbarnet er fra min barndom. De andre er av nyere dato.


Jeg er alltid på jakt etter julebøker. Fortell meg gjerne om din/dine barns favoritter. Jeg elsker bøker!

Etiketter: , ,

6 Kommentarer:

Klokken 3. desember 2013 kl. 18:52 , Blogger Marita sa ...

Koselig med julebøker. Her i huset ser 16-åringen på Jul i Svingen på NRK *mimrer*

 
Klokken 3. desember 2013 kl. 20:35 , Blogger Unknown sa ...

Jeg elsker også bøker, men nå er barnebøkene i boden fordi gutta har blitt så store. En super idé å samle bøker med tema jul, det har jeg ikke tenkt på. Og nå må det bli når barnebarna kommer ;D

PS - Forresten. man kan jo gjøre det med voksen-bøker også. Jeg har ganske sikkert noen med tema jul!

Ha en fin kveld!
Hilsen Marianne

 
Klokken 4. desember 2013 kl. 06:10 , Anonymous Anonym sa ...

Kjempekoselig.har alltid bøker me rad ned her og:)

 
Klokken 4. desember 2013 kl. 09:12 , Blogger Maria sa ...

Mange kjekke bøker, det var lurt å samle dem og gjemme de bort resten av året. I år fikk barna her en ny bok av mormor- "Julekrybben, en adventskalender". 8- og 10 åringen liker den. Ellers er jo Julemysteriet en klassiker, den får hvile i år. Mine favoritter er Astrid Lindgren - elsker alt hun har skrevet:) god adventstid til dere

 
Klokken 4. desember 2013 kl. 09:14 , Blogger Maria sa ...

Mange kjekke bøker, det var lurt å samle dem og gjemme de bort resten av året. I år fikk barna her en ny bok av mormor- "Julekrybben, en adventskalender". 8- og 10 åringen liker den. Ellers er jo Julemysteriet en klassiker, den får hvile i år. Mine favoritter er Astrid Lindgren - elsker alt hun har skrevet:) god adventstid til dere

 
Klokken 4. desember 2013 kl. 13:08 , Blogger Benedikte sa ...

Kjøpte en kjekk julebok for noen år siden. Tre vise dyr heter den. Den skal leses i år også :)

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden