søndag 24. mars 2013

Friskt og lunt!

Nei, vi snakker ikke om mitt humør. Vi snakker om sitronostekaken jeg laget til venninneklubben i forrige uke. Nytes lun og med is. Nam!


Ostekake

3 dl hv mel
125 g kaldt smør
3ss sukker
1 eggeplomme

Rør sammen hvetemel, smør, sukker og eggeplomme. Bre ut i paiform. Forstek 200 gr i 12 min

250 g kremost naturell
1 beger lettrømme
3 egg
1 egghvite
3 ss sukker
1 sitron skall og saft

Bland sammen alle ingrediensene til en jevn masse. Ha i paiskallet. Steikes 1 time på 160 gr.

Serveres med is, god kaffe og friske bær, om du har.




Jeg sliter veldig med redigeringen av bilder på Mac. Noen som har forslag til billedredigeringsprogrammer som er kompatible med Mac og enkle i bruk?

Etiketter:

3 Kommentarer:

Klokken 24. mars 2013 kl. 12:40 , Anonymous Anonym sa ...

Så utrulig god den såg ut:)eg bruker ikkje Mac en når eg blogger for eg synest ikkje eg fekk så lett bilderedigering med den men håper noken har tips til deg!
Ønsker deg ei god påske!
Klem fra Lillian

 
Klokken 24. mars 2013 kl. 19:41 , Blogger Dynamisk Salong sa ...

Oi! Denne så knallgod ut. Elsker både ostekake og sitron, så dette må jo være den perfekte kombinasjon. Må testes ut. Kanskje allerede i barnebursdag til uka! Vedrørende redigering og Mac. Du er sannsynligvis mye bedre på både foto og redigering enn meg. Selv bruker jeg ennå I-photo til redigeringen, men min mann (som er bedre både på foto og redigering enn meg) bruker en kombinasjon av Lightroom og Potoshop. Han er i alle fall veldig fornøyd med det! God påske til deg. Klem Beate

 
Klokken 8. april 2013 kl. 22:35 , Anonymous Anonym sa ...

Jeg kjøpte Mac for et par år siden uten å greie overgangen. Er jo like bildedillete som deg, men fikk altså ikke til. Den står og støver ned i et skap. Hvis noen kommer med gode råd her, skal jeg ta den ut fra skapet igjen.

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden