mandag 13. august 2012

To år

Ja, om man ser bort i fra en gjesteopptreden på fire dager i fjor, så er det to år siden sist jeg var på jobb. To år som har vært fylt med familie og en fin liten ny en som også snart er to år. Hverdager som har fått lov til å starte sakte. Kaffe. Ja, det har jeg begynt å drikke etter at jeg ble firebarnsmamma. Muligens et tegn på at jeg hverken er i tjue åra eller ung mor. To år med kosestunder alene med han lille finingen. Og pupp. (Ikke fortell til noen andre at vi fortsatt har puppen.) Tid til å være der når de store kom fra skolen. Å tåle litt mer støy hjemme (det er ingen hemmelighet at terskelen for å slå ned på støy er lavere etter en dag med tenåringer på jobb). Turer med vogn. Jeg har slitt ut noen par, kan man si. Traske i sol, regn, vind og varme. Hverdager. Jeg elsker hjemmehverdager. Fisk til middag og småsure unger som vil ha noe annet.

Lange morgener hjemme er det slutt på, men fisk og småsure unger tror jeg at jeg kan garantere at fortsetter. Og så er det alt det nye. Marie, kontaktlærer. Høres det bra ut? Skolen har blitt pusset opp siden sist og jammen meg så har nynorsken fått en opp-pussing også. Mye å sette seg inn i. Heldigvis er det mange flotte kollegaer som venter på meg i morgen. Det blir bra.

Jeg har pakket klar til i morgen.




Jeg bare måtte ha silikonmatboks. Såååå kul. Og nytt pennal. Er det skolestart så er det skolestart.


Og kuleste viskelæret. Du messer ikke med meg.


Og det er nye tider for denne karen også. Første tilvenningsdag i barnehagen i dag. Han insisterte på å ha tingene i Eliaskofferten sin. Sekk er ikke for små menn.

Etiketter: , ,

15 Kommentarer:

Klokken 13. august 2012 kl. 20:54 , Blogger Elisabeth sa ...

Lykke til med barnehage og skole. Det blir vel litt godt å starte opp igjen? Synes du har kjøpt deg mye fint stæsj til oppstarten, nesten så jeg blir misunnelig. Her blir det samme gamle sekken, pennalet og innholdet.. Men nye elever skal jeg få ;)

 
Klokken 13. august 2012 kl. 20:56 , Anonymous Anonym sa ...

Lykke til med ny hverdag :-) Jeg begynner også på jobb igjen i morgen etter nesten to år hjemme!! Blir spennende det, men litt vemodig også... Det har vært mye kos, men en del jobb og da siden jeg har skrevet masteroppgave frem til i vår :P Kjenner det skal bli godt å komme tilbake til kjekke kollegaer og elever, men kommer til å savne kosestundene hjemme og! Vi får kose oss litt ekstra med de små i helgene :-)

 
Klokken 13. august 2012 kl. 20:59 , Anonymous Anonym sa ...

Det var forresten mye fint du har kjøpt til jobboppstart ja!!! Har ikke tenkt så mye på det jeg... Fikk litt lyst til å handle litt nå :-) Men det ligger inne en bestilling på en ny macbook pro til meg som forhåpentligvis kommer snart - og jeg satt en hel dag på totalen og lagde læreplaner på fredag ;-) Kanskje jeg må ut å finne meg en ny kul veske til den nye maskinen min kommer :-D

 
Klokken 13. august 2012 kl. 21:09 , Blogger Monstermønster sa ...

Lykke til med jobb- og barnehagestart!

 
Klokken 13. august 2012 kl. 21:15 , Blogger Marion sa ...

Masse lykke til med ny hverdag! Blir nok bra det også. Så flott at du har hatt mulighet til å være hjemme i nesten to år. :-)

 
Klokken 13. august 2012 kl. 21:22 , Blogger Pia sa ...

Lykke til! Du er akkurat der jeg var i fjor. Det var slitsomt å starte opp, er jo alltid det når et nytt skoleår starter. Men så går det seg til.

 
Klokken 13. august 2012 kl. 21:38 , Blogger cathrine - trettien [31] sa ...

Fine ord om hverdagslivet du ar hatt, lykke til med "ny" tilværelse - ja, eller skolestart ;) Her venter ett år med det du beskriver, kosetid med den lille som fortsatt trives inni magen!?

 
Klokken 13. august 2012 kl. 22:28 , Blogger Vivvi sa ...

Lykke lykke til med jobbstart og barnehage start. Fine ord du skriver, og nydelig bilde av lille mannen :) Kjenner på vemodet når jeg leser...jeg har også hatt første tilvennings dag i bhg idag, kjenner mammahjertet vrir seg med tanken på at andre skal ta vare på gullet mitt hele dagen. Er veldig takknemlig for at jeg har kunnet være hjemme så lenge med han. Han er nok klar for lekekamerater og kjekke dager i bhg nå, men er jeg??
Kontaktlærer Marie høres veldig fint ut!!

 
Klokken 13. august 2012 kl. 23:00 , Blogger Hauge sa ...

Eg gler meg til å få deg som kollega! Kjenner også på at det er litt skummelt, så då er det godt me er to!

 
Klokken 14. august 2012 kl. 08:16 , Blogger Unknown sa ...

Livet er fullt av hverdager, og slik du beksriver dem, er det helt fint:)
jeg ønsker deg en god skolestart, med mange flotte hverdager også her (sitter i skrivende stund som første mann (kvinne!) ved pulten på lærerrommet, og nyter en stille stund med kaffe og blogg:)
Flotte bilder!

nina

 
Klokken 14. august 2012 kl. 09:46 , Blogger Birkus sa ...

Lykke til med ny hverdag!
En rolig oppstart på dagen er gull verdt. Jeg har offret litt av morgensøvnen sånn at jeg kan ha en lang og rolig frokost før jeg går på jobb - vi har ikke barn, så det er npk myyyye lettere å få det til da :-)
Men Marie, hvor har du fått tak i den yberkule matboksen?

 
Klokken 14. august 2012 kl. 20:45 , Blogger lenebv sa ...

Jeg er også spent på matboksen!
Lykke til med jobb. ;-)

 
Klokken 14. august 2012 kl. 22:04 , Blogger Rita sa ...

Masse lykke til! Kjekt med nye skolesaker da, ogsånn matboks har jeg og ønsket meg, men de hadde ikke fått i butikken sist jeg hørte. Håper jeg får tak i en altså, så er jeg klar med matboksen hvertfall, en vakker dag når jeg skal tilbake i jobb! :-D

 
Klokken 15. august 2012 kl. 22:06 , Blogger Fargebarn sa ...

Masse lykke til. Her begynner eldstemann på skolen i morgen. En ny milåæl som begynner. Vemodig, men også spennende! :) Ha en finfin kveld!

 
Klokken 19. august 2012 kl. 21:27 , Blogger Renate sa ...

Herlig bilde av 2 åringen på vei til barnehagen :)
Masse lykke til med oppstart på jobb imorgen :) Å ikkje minst lykke til med ny hverdag! Herlig og å komme inn i rutiner igjen... Her blir det oppstart etter en hel mnd med ferie :)
Ha en flott uke :)

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden