onsdag 30. mai 2012

Kjøkkenveien

Lenge siden jeg har vist kjøkkenbilder nå, så i dag viser jeg sommerlig kjøkken.

Kjøkkenet er Applad fra IKEA med eik benkeplater også fra IKEA. Benkeplatene såpevaskes i steden for å oljes og er derfor lysere. Slik som bordet som også såpevaskes.

Med såpevaskes mener jeg å bruke gryteskrubb (slik med svamp på ene sida, bruker skrubbsida) med grønnsåpevann. Bruker sprayflaske med ferdigblandet såpe (tre deler såpe, to deler vann) og skrubber. Tørker godt av og polerer med fille. Om vi får merker bruker jeg gjerne pussepapir før ny grønnsåpevask. Vasket en gang i mnd første året, nå omtrent fire ganger per år. Vanlig dagligvask med fille og lunkent vann.


I dag plukket jeg markblomster på trilleturen. Hundekjeks er favoritten min. I bakgrunnen skimtes dagens middag. Kyllingsalat.


Lillebror har endelig fått krakken sin på plass. Han elsker å henge rundt når vi lager mat.

Vi koker på naturgass. Veldig fornøyd.


Klart til middag. Jeg er så glad i loppisglassene. Helt som barndommens glass. Også tåler de alt. Det går en del glass i gulvet her, kan man si. Kurven er kjøpt hos AnnaJohanna.


Jeg er veldig glad for at vi valgte kjøleskap med vann og is.


Ønsket om vindu mellom kjøkkenbenk og overskaper fikk vi heldigvis oppfylt. Elsker lyset det gir i rommet, og morgensolen kommer inn her.


Håper du har likt å være med meg kjøkkenveien.

Etiketter:

17 Kommentarer:

Klokken 30. mai 2012 kl. 20:50 , Blogger Små hverdagsglimt sa ...

Så fint kjøkken!!
Når du sier såpevaskes, hva mener du med det?
Vi skal snart igang med nytt kjøkken fra Ikea, og det blir også benkeplate i eik derfra. Jeg ønsker helst hvitoljet eik, men det sprenger nok budsjettet i litt for stor grad... Så om det er mulig å få den vanlige eiken til å se litt lysere ut, er jeg interessert i å vite det:)

 
Klokken 30. mai 2012 kl. 20:51 , Blogger Torunn sa ...

Elsker kjøkkenet ditt!!!! :)

 
Klokken 30. mai 2012 kl. 20:57 , Blogger Myke minutter sa ...

Lyst og flott kjøkken! :) Ha en finfin onsdagskveld :) Klemmer

 
Klokken 30. mai 2012 kl. 21:06 , Blogger Øyeblikk sa ...

For eit herlig, lyst og innbydende kjøkken! Dette likte eg kjempe godt, det var "heime", varmt og personlig!

 
Klokken 30. mai 2012 kl. 21:08 , Blogger Kine sa ...

Kjempefint! Og med "såpevasket" mener du...?

 
Klokken 30. mai 2012 kl. 21:11 , Blogger Lisette sa ...

Herlig kjøkken, her var der rett og slett koselig stemning med deilige mat og oljer(?). Kult turkisblå krakk. Lekkert!

 
Klokken 30. mai 2012 kl. 21:17 , Blogger marie sa ...

Har lagt til forklaring på såpevask.

 
Klokken 30. mai 2012 kl. 21:32 , Blogger små øyeblikk med cams sa ...

Kjempefint kjøkken! Me like :)
Fortsatt fin kveld til deg :)
Klem Camilla

 
Klokken 30. mai 2012 kl. 21:36 , Blogger Jane sa ...

For et fint kjøkken du har :) Misunner deg det store åpne kjøkkenet med vindu over benken til og med. Lykke!

Ha en fin kveld.
klem Jane

 
Klokken 30. mai 2012 kl. 21:43 , Blogger cathrine - trettien [31] sa ...

Lekkert kjøkken! :)

 
Klokken 30. mai 2012 kl. 22:42 , Blogger linn sa ...

kjempefint kjøkken dykk har! likar så godt lagbordet og dei ulike stolane :)

 
Klokken 30. mai 2012 kl. 23:01 , Anonymous AnnaJohanna sa ...

Så flott kjøkken dere har! Veldig kjekt å og inspirerende å de bilder. Kjenner jeg ble litt misunnelig på vinduet over kjøkkenbenken ;-) Ønsker deg en super kveld!

 
Klokken 30. mai 2012 kl. 23:06 , Anonymous AnnaJohanna sa ...

Glemte å si at jeg bare er sååå fornøyd med sengetøyet jeg kjøpte av deg på retromarkanden. I går ble den første kjolen laga, gleeeder meg til å lage flere :-)

 
Klokken 30. mai 2012 kl. 23:37 , Blogger deconordic sa ...

Utrolig fint kjøkken dere har! Et sterkt bevis for at en ikke trenger å velge dyr kjøkkeninnredning for at det skal bli fint. Ikke minst har man da desto mer penger til snasne ting som lekkert kjøleskap og ovn som dere har. Kunne gjerne tenkt meg et slikt kjøkken selv!

Klem

 
Klokken 31. mai 2012 kl. 06:51 , Blogger Flittige Fruer sa ...

Fiiint! :) Lyst & lett :)

 
Klokken 31. mai 2012 kl. 07:21 , Blogger takhøyde sa ...

Elsker kjøkkenet ditt!!
Jeg har også et langt vindu under overskapene!! Ellers tror jeg at vi har det samme bordet... Skovby??
Fin dag til deg!!
klem Heidi :)

 
Klokken 2. juni 2012 kl. 21:08 , Blogger Elisabeth sa ...

Så mange fine bilder det var her hos deg!
Håper du får billett til messen,
det hadde vært hyggelig å hilse på : )

Fortsatt fin lørdagskveld til deg,
KLEM

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden