søndag 4. mars 2012

I boks

Da jeg var skolebarn, på åttitallet, hadde alle slike matbokser med sort lukkemekanisme. Selv hadde jeg en i beige av den høye typen. Plass til to skiver delt i to og noen gulrotstaver. Perfekt i en liten ransel. Hvilken hadde du?



For en stund tilbake fikk jeg tak i en orange av den høye typen og på fredagens brukthandeltur på Karmøy (hestehandel mellom mannen og meg, jeg ble med på prøvekjøring av bil mot at vi stakk innom alle loppemarkedene på veien) kom jeg over en lav og brei i samme farge (ABR-senteret). Deilig nostalgi.




Blikkboksen i hvitt og brunt bare ropte på meg (Kopervik). Perfekt. Og dansk.



Navnene i parantes er for de lokalkjente. Jeg får ofte spørsmål om hvor jeg finner bruktkuppene mine og parantesen opplyser om det.

Etiketter: ,

15 Kommentarer:

Klokken 4. mars 2012 kl. 19:04 , Anonymous Tiril - nabo sa ...

Jeg hadde den orange høye varianten. Det lukter brunost og fårepølse når jeg ser den.

 
Klokken 4. mars 2012 kl. 19:05 , Blogger marie sa ...

Brunost og fårepølse, ja. Det var standard det.

 
Klokken 4. mars 2012 kl. 19:07 , Blogger Anette {foreldremanualen} sa ...

Så artig å se igjen de gamle matboksene! :-)

 
Klokken 4. mars 2012 kl. 19:10 , Blogger Fargeheimen sa ...

Ein kvit sånn med svarte lukkemekanismer har eg i skapet mitt.
Trur det er den mannen min hadde når han gjekk på skulen faktisk. :)

Og dei er fine ja.

Ha ein fin søndag. :)

 
Klokken 4. mars 2012 kl. 19:15 , Blogger No55 sa ...

Utrolig hva du finner!!! De vekker minner ja:) Hadde en sånn høy. Tror den var brun, men tør ikke tenke på hvor mange år siden det er...

Ha en fortsatt fin søndag.
Kaja

 
Klokken 4. mars 2012 kl. 19:55 , Blogger KROnPRINSESSENE sa ...

Herlig gjensyn ;)
Jeg hadde den øverste på bildet og min far den nederste...
Den nederste er fortsatt å finne i bruk på hytta!
Klem May Helen

 
Klokken 4. mars 2012 kl. 20:18 , Blogger Solveig sa ...

Jeg hadde denflate varianten ... tror faktisk mamma har den ennå ... Den hvite boksen tror jeg passer til plateskånere til komfyren. Minner om noen vi hadde på 70-tallet :-)
Ha en fin uke :-))

 
Klokken 4. mars 2012 kl. 20:27 , Anonymous Anonym sa ...

Å sån matboks huske eg,kosligt med gamalt gjensyn:)

 
Klokken 4. mars 2012 kl. 21:43 , Blogger Marlene sa ...

Åååh. Husker slike. Såvidt. ;) Hihi..
Så herlig da! :)

Klem

 
Klokken 4. mars 2012 kl. 22:03 , Blogger Fine Friminutt sa ...

Så utrolig gøy å se de matboksene igjen! Mange barndomsminner. Kneipskive med servelat. Hver dag - gjennom hele skolegangen tror jeg;-). Og jeg gikk på skole i Kopervik - så kanskje de har hatt mine skiver i seg...?;-) Klem

 
Klokken 4. mars 2012 kl. 22:40 , Blogger Hege Morris sa ...

Måtte le litt! Hadde hvit jeg.. brød med gulost var favoritten :)
Ha en fin uke
klem Hege

 
Klokken 4. mars 2012 kl. 22:45 , Blogger deconordic sa ...

Hihi! De der hadde jeg så å si glemt! Morsomt å se de igjen. Jeg husker en gang ikke riktig sikkert hvilken farge jeg hadde. Tror kanskje den var rød. Jeg hadde i alle fall brun skinnsekk og drikkeflaske i gjennomsiktig plast med rød skrukork. Veldig rart å settes tilbake til gamle hverdagsting :)

 
Klokken 4. mars 2012 kl. 22:59 , Blogger Janne sa ...

Hadde den høye jeg også, mener min var beige med brunt lokk. Kan det stemme? Minnene strømmer på :o)

 
Klokken 5. mars 2012 kl. 00:24 , Anonymous Felisi sa ...

Den var kjent ja, jeg hadde den lave varianten i rødt :)

 
Klokken 5. mars 2012 kl. 14:40 , Blogger Unknown sa ...

Åja, de fine matboksene, de husker jeg godt! Jeg hadde en rød av den største typen der husker jeg ♥
Så gøy og finne slike nostalgiske ting:)

En herlig deal mellom deg og mannen foressten, sånn skal det gjøres ja:)

HA en fin fin mandag!!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden