lørdag 25. februar 2012

Tegne-skrive-vegg

Da min kreative kollega Sigrun, med bloggen Skrinet mitt, blogget om planene om tavlevegg på jenterommet kjente jeg at dette bare måtte Nine få på rommet sitt.

I 2009 malte vi en lilla vegg på Ninerommet, og da jeg presenterte ideen var hun mer enn villig til å bytte bort favorittfargen i tavlevegg. Tavlemaling ble kjøpt inn (jeg er mest fornøyd med den fra Biltema) og rommet ryddet (det tar lengre tid enn man tror) og så var det bare å sette i gang. Og gjett om vi ble fornøyde!




Den unge damen fant ei rød pute som bare måtte være med.



Stolen har fått nytt trekk som passer til resten av rommet, og Nine selv er ingen liten pike lenger.


Etiketter: , , ,

28 Kommentarer:

Klokken 25. februar 2012 kl. 17:53 , Blogger små og store drømmer sa ...

Tøft med svart vegg :-)

 
Klokken 25. februar 2012 kl. 17:56 , Blogger Svenja sa ...

this is an amazing childrens room, love the over all chalk board :)
(wish i could understand your language)

have a lovely weekend, svenja :)

 
Klokken 25. februar 2012 kl. 18:21 , Anonymous Lisbeth sa ...

Så utrolig lekkert det ble - sto nydelig til lilla. Jeg vil sjøl ha et sånn jenterom

 
Klokken 25. februar 2012 kl. 18:43 , Blogger Whitebite sa ...

UTROLIG fint rom!
(elsker at det ikke er rosa)
Tavlevegg er stilig, vi har på kjøkkenet. Elsker den.

 
Klokken 25. februar 2012 kl. 18:52 , Blogger HjemmeKos sa ...

Så utrolig koselig rom ;)

 
Klokken 25. februar 2012 kl. 19:20 , Anonymous Anonym sa ...

SÅ flott det ble med svart
tavlevegg!!! :)
Tenker hun ble fornøyd
jeg.. Det hadde i alle fall
jeg blitt hvis det hadde vært
mitt barnerom! :) *smile*

STOR
KLEM

 
Klokken 25. februar 2012 kl. 19:22 , Blogger Høytrykk sa ...

Så kult med en hel vegg med tavlemaling! Kan tenke meg at eieren av rommet ble fornøyd. :)

 
Klokken 25. februar 2012 kl. 19:25 , Blogger No55 sa ...

Kjempetøft!!

 
Klokken 25. februar 2012 kl. 19:41 , Blogger MiMa sa ...

Utrolig kult!
Fin lørdagskveld til deg:)

 
Klokken 25. februar 2012 kl. 19:59 , Blogger Kine sa ...

Det ble kjempefint! Hm nå fikk jeg lyst på slik vegg selv :-)

 
Klokken 25. februar 2012 kl. 20:04 , Blogger Monstermønster sa ...

Veldig lekkert!

 
Klokken 25. februar 2012 kl. 20:19 , Anonymous Grethe sa ...

Flott linotrykk, d hadde eg glømt ut ;-)

 
Klokken 25. februar 2012 kl. 20:25 , Blogger Veronica sa ...

NESTEN så jeg gleder meg til litlå skal få stor-pike rom;-)

 
Klokken 25. februar 2012 kl. 21:19 , Blogger marie sa ...

Veldig flott, Grethe! ;-)

 
Klokken 25. februar 2012 kl. 22:03 , Blogger deconordic sa ...

Kjempestilig ble det!! Tøft å tørre å bruke tavlemalingen på hele veggen!! Me like :)

 
Klokken 26. februar 2012 kl. 00:14 , Anonymous Anonym sa ...

Kjempe stilig ble det :)

 
Klokken 26. februar 2012 kl. 00:23 , Blogger Unknown sa ...

Stilig ;oD Jeg visste ikke at biltema har tavlemaling!! Der skal jeg kjøpe neste gang for den var dyyyyr :-P
God helg ;o))))

 
Klokken 26. februar 2012 kl. 00:49 , Blogger Johanne Brekkevold sa ...

LOVE IT!!!!!

 
Klokken 26. februar 2012 kl. 08:29 , Blogger Frk.Virrum sa ...

KULT!!!!
Fine bilder! Som alltid..forresten.
Ha en deilig søndag, sola skinner jo! ;-)

 
Klokken 26. februar 2012 kl. 08:35 , Blogger Banebakken sa ...

SUPERflott ble det! Virkelig : )

God søndag til deg! Klem.

 
Klokken 26. februar 2012 kl. 10:10 , Anonymous Marita sa ...

Veldig stilig og veldig 'stor-jente-rom', klart hun er fornøyd!

 
Klokken 26. februar 2012 kl. 14:59 , Blogger små øyeblikk med cams sa ...

Fantastisk stilig!
Har så lyst på tavlevegg selv :)
Ønsker deg en fin søndag!
Klem
Camilla

 
Klokken 26. februar 2012 kl. 18:53 , Blogger Skrinet mitt sa ...

Kjempefint!!!

 
Klokken 26. februar 2012 kl. 20:35 , Anonymous Anonym sa ...

Kjmpefint! Så flott med lilla og rødt! Hvor har du fått tak i soppen? ;-) Ingjerd

 
Klokken 26. februar 2012 kl. 20:38 , Blogger marie sa ...

Soppen er kjøpt på Kremmerhuset høsten 2010.

 
Klokken 26. februar 2012 kl. 21:46 , Blogger Rene Linjer sa ...

Tøft!

 
Klokken 26. februar 2012 kl. 22:04 , Anonymous Anonym sa ...

Hei!
Det ble utrolig stilig og passer jo vanvittig bra til lillafargen! Tenker nok at hun hoppet iraker v begeistring da hun kunne tegne på veggen :) moro!
Jeg har makt en vegg med tavlemaling i stua (!!!) var på utkikk etter en sort farge som kunne gi ett kull-farget uttrykk og tavlemaling er midt i blinken til det! MEN si meg, hvordan fikk dere det SÅ jevnt og fint? Har også brukt malingen fra Biltema, men lurer nå veldig på hva for utstyr dere har brukt.. Tror nok jeg må over ett strøk til for å bli 100% fornøyd!
Takk ellers for mye inspirasjon og en fin blogg :)
Vennlig Hilsen fra Kristina :)

 
Klokken 26. februar 2012 kl. 22:32 , Blogger marie sa ...

Hei Kristina!

Underlaget er helsparkla og malte gipsplater. Jeg maler med liten (ca 10 cm brei) skumgummirulle og har malt tre strøk.

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden