onsdag 22. februar 2012

Har du kontakt med din indre gamlis?

Det har jeg. Sviskekompott med melk og sukker sørger for det.


Sviskekompott med melk og sukker er mormor. Barndomsminner. Smaken av sytti og åttitallet. Respatexbord og rørstoler.


Jeg prøver med jevne mellomrom å få resten av familien med på desserten. Nå er mitt eneste håp lillebor. Han ville i alle fall smake.


Og som en ekte gamlis liker man å ha teppe over beina mens man ser fjernsyn. Veronica, fra Hjelp, jeg er blitt mamma, har gavedryss hvor man kan vinne teppe fra InDesign og Hay. Stikk innom og bli med! Så blir det kanskje deg som kan spise sviskekompott med melk og sukker og varme bein mens du ser på fjernsyn.

Etiketter: ,

10 Kommentarer:

Klokken 22. februar 2012 kl. 22:40 , Blogger No55 sa ...

Ja:) Den desserten vekker minner! God er den og!

Fin onsdag til deg!

Kaja.

 
Klokken 22. februar 2012 kl. 22:56 , Anonymous Sulvis sa ...

Svar på tittelspørsmålet: Ja, det har jeg. Mannen min kaller meg "farmor". Mennjeg tar det som et kompliment, jeg!

 
Klokken 22. februar 2012 kl. 23:14 , Blogger Johanne Brekkevold sa ...

Ikke det jeg er mest fan av, men jeg liker det. Uansett høres det hyggelig ut under et teppe ved TV'en:)

 
Klokken 22. februar 2012 kl. 23:39 , Anonymous Anonym sa ...

Du er ikke alene om å digge "gamlisdessert". Det er en av mine favoritter også - så kanskje vi kan slå oss sammen en kveld? Mannen har det nemlig på sin "ting jeg absloutt ikke spiser - liste..." Blir dermed smått med sviskekompott her i gården ja...

 
Klokken 22. februar 2012 kl. 23:57 , Blogger metanoia sa ...

hee hee vekker minner om mine besteforeldre ;) og eg er veldig glad i svisker :D

 
Klokken 23. februar 2012 kl. 09:37 , Anonymous Anonym sa ...

Godt med gode gamle desserter:)

 
Klokken 23. februar 2012 kl. 10:20 , Blogger Katrine Anita sa ...

Dette minner meg om Bestemor! Da jeg var ei lita jente bordde vi i huset ved siden av Bestemor og bestefar og der var det ofte sviskekompott å få. Kan dessverre ikke si jeg ahr spis det siden den gang. Klem

 
Klokken 23. februar 2012 kl. 18:06 , Blogger Ingeborg sa ...

Sosekjøtt (kjøtt kokt i brun saus) og sviskekompott er festmat her i Sunnfjord fra gammelt av, og det er jo fantastisk godt. Ellers minner jo sviskgrøt meg om barndommens somre på hytta der vi besøkte tante som var en ekspert på denne desserten:)

 
Klokken 23. februar 2012 kl. 21:21 , Anonymous Anonym sa ...

Åh, nå vet jeg i alle fall hva som blir desserten her i helga. Om jeg så må spise den alene. (Og det må jeg, pyttpytt)

Mvh Sirkus

 
Klokken 23. februar 2012 kl. 21:30 , Blogger Åpent^hus sa ...

hihiii! ja!! :)

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden