lørdag 7. januar 2012

Mmmmm - sjokoladefrokost

Da jeg skulle operere torsdag regnet jeg med at det ville bli en del venting (og det ble det jammen meg, nesten fem timer!) og kjøpte med meg to interiørblader. Fastende som jeg var, finleste jeg bladene for matoppskrifter, og da jeg snublet over hjemmelaget skoladepålegg i siste nummer av Boligdrøm kom sulten for fult. Og jeg som sjelden spiser slike ting. Der og da fant jeg ut at dette måtte vi lage i helga. Og vi var ungene og mannen. Jeg, sitter jo på stas.


I går jobbet Nine hardt og laget, med litt hjelp av pappaen, sjokoladepålegg. Og til frokosten i dag var det klart. Vi fylte sjokoladepålegget på to Nutellaglass som jeg tok med hjem fra Frankrike i påsken (Jada, jeg vet at jeg er god på å ta med meg hjem altslags rare ting.).



Mannen hadde bakt rundtykker etter oppskrift fra samme blad og jeg må innrømme at det var fin frokost. Om enn litt søt.


Holdbarheten på sjokoladepålegget er to uker, men noe sier meg at om det holder i to dager er det i overkant. Dagens frokost gjorde godt innhugg i glasset.


Lillebror, der i mot, er en mann etter mitt hjerte. Han ville heller mumse brie enn sjokoladepålegg.



Fin helgefrokost til dere alle, både med og uten søtsaker.

Etiketter: ,

4 Kommentarer:

Klokken 7. januar 2012 kl. 12:07 , Blogger Banebakken sa ...

Herlige bilder og herlige lillebror! Brie er jo myye gødtere enn sjokkis?! :) God bedring til deg, Marie.
Du får prøve å nyte service og beina høyt nå som du ikke har andre alternativer.

Med ønsker om vakre legger og
gode dager.

Maria.

 
Klokken 7. januar 2012 kl. 12:07 , Blogger Lisa - Fra hus til hjem sa ...

Når jeg så overskriften tenkte jeg: æsj, men hjemmelaget pålegg høres jo fristende ut :-) regner i hvert fall med at barna likte det :-) god helg!

 
Klokken 7. januar 2012 kl. 12:58 , Blogger Skjerstad sa ...

OOO MAMA ! ;) Dette var en digg oppskrift for sjokkis glade meg :)
Men jeg må si at lillebror er en gormè , utrolig fint bilde :)

Ønsker deg en fin helg ,
og god bedring :)
Klemmer fra Janne

 
Klokken 7. januar 2012 kl. 15:32 , Blogger deconordic sa ...

Mums det så godt ut. Skikkelig søtnos nederst i innlegget og!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden