fredag 20. januar 2012

Hamstergenet

Jeg har nok tidligere snakket om hamstergenet mitt. Ikke at jeg samler mat i munnen slik jeg innbilder meg at arten hamster gjør (hva de egentlig gjør aner jeg ikke, jeg har ingen naturfaglærer i magen), jeg hamstrer ting, utstyr og bøker (Og i forbindelse med julen hamstret jeg meierismør. Fire kilos. Host.) En ting jeg samler på er hvite lyslykter. De gir jo så pent lys og står til alt. (Alltid godt med en god grunn for å rettferdiggjøre kjøpene.) Hvite, små vaser er noe annet jeg samler på. Og i går, på min brukthandeltur, fant jeg godbiten fremerst. Rillete og bølgete og lubben. Til den nette sum av fem kroner. Krukken med mose kostet nøyaktig det samme og er også fra gårsdagens tur.



Forøvrig er alle vasene på bordet like kostbare. Flaks at jeg hamstrer ting som har en lav innkjøpspris.



Har du hamstergenet? Og om du har, hva hamstrer du?

Etiketter: ,

14 Kommentarer:

Klokken 20. januar 2012 kl. 16:45 , Blogger  (eddas) sa ...

Er jo så lekre sammen i gruppe.Ja samler på alt for meget jeg med..
ha en fin helg

 
Klokken 20. januar 2012 kl. 18:14 , Blogger deconordic sa ...

For et bra innlegg! Her hamstres puter, lyslykter, kopper og krus. Til mannens fortvilelse ;)

God helg!

 
Klokken 20. januar 2012 kl. 18:17 , Blogger No55 sa ...

Hamstrer lysestaker! Helst sølv eller fattigmannssølv:)
hvor har du handlet alt dette?
Kaja.

 
Klokken 20. januar 2012 kl. 18:19 , Anonymous mimouna sa ...

Jeg har nedarvete hamstergener, men jeg liker heldigvis ikke nips. Allergisk mot alt som må tørkes støv av, hehe.

Derimot har jeg en fantastisk evne til å redde ting andre vil kaste, spesielt slikt som "kan bli noe". Det blir det sjelden, det samler seg bare på loftet og oppå skapene mine. Og hver gang jeg rydder for å kaste ender jeg med å stable alt pent på plass igjen...

Artig å lese innleggene dine, du skriver om så mye forskjellig. God helg til deg og dine. :)

 
Klokken 20. januar 2012 kl. 18:45 , Blogger Whitebite sa ...

puter.. og hvite skåler.. og sko..
og barneklær!

sukk..altfor mye..
Nyt helga!

 
Klokken 20. januar 2012 kl. 19:15 , Blogger Fabrikken sa ...

Heisann

Ja, jeg har nok det. Jeg hamstrer puter, skåler og glass....men har vert veldig flink i det siste da :) Vi vokser det nok av oss ;)

Ha en fin helg

Klem Lene

 
Klokken 20. januar 2012 kl. 19:32 , Blogger Ruter & Hjerter sa ...

tror jeg har det i blodet gitt! her går det i det meste, men min far mener jeg er grossist i spisestuer:))) Morro med mye:)))

 
Klokken 20. januar 2012 kl. 19:44 , Blogger Ruter & Hjerter sa ...

Hei igjen, må bare spørre litt ang det annekset i hagen deres, er det noe som er ferdigkjøpt eller laget selv? Har så lyst på ei lita stue i hagen til voksene og barn:)))

 
Klokken 20. januar 2012 kl. 20:36 , Anonymous Anonym sa ...

Jeg hamstrer til tider garn. Ellers prøver jeg og unngå hamstring, siden det fyller opp huset og tømmer kontoen...

Jeg er derimot svært tilbøyelig til å si et par alvordord til smørhamstrere, men skal la være akkurat . Hehe

 
Klokken 20. januar 2012 kl. 21:34 , Blogger 24 sa ...

så fint det var :) hamstergenet er tydlig fremme her og på denne årstida. Alltid kjekt med litt fornying når januar mnd. kjem.
God helg til deg og dine!

henriette

 
Klokken 21. januar 2012 kl. 00:17 , Blogger Linda - HJERTEHUSET sa ...

kopper, skjerf og lysestakar, uff ja mye hamstregen her og...
jaja;-)
god helg fra meg:-)

 
Klokken 21. januar 2012 kl. 21:45 , Anonymous Åshild sa ...

Kjempeflotte kupp til inspirasjon. :) Kan jeg spør hvor du stikker innom på bruktrundene dine?

 
Klokken 21. januar 2012 kl. 21:58 , Blogger marie sa ...

Ruter&hjerter: Huset i Hagen har vi tegnet og bygd selv. Eller vi og vi. Jeg var med på tegning og peking. Mannen bygget.

Åshild: Jeg stikker innom Affi, Abr-senteret og Fretex. Og om jeg har ekstra god tid tar jeg gjenbruken på Åkra.

 
Klokken 22. januar 2012 kl. 23:59 , Blogger Hauge sa ...

Eg hamstrar sko. Og opppussingsprosjekt. Og nye hekleprosjekt. Og lysestakar. Og lys. Og sjokolade!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden