onsdag 21. desember 2011

21. desember: Søtt - julens egentlige budskap?

Jeg er en ordentlig søtmons. Hele året, men i desember tar jeg helt av og lager søtsak på søtsak. I helga laget jeg delfiakake og det er bare såååå nydelig (at jeg glemte lakrisen er ikke så nydelig *sur*).



Jeg bruker oppskriften som står på delfiafettet, men byttet ut en ss kaffe med en ss vaniljesirup.


Sjokolademassen blir laget av dette:


Og så  var det godisen. Hjemmelaget karamell, Sætre kjeks (neste gang tror jeg jammen meg jeg skal ha i salt kjeks..), røde seigemenn (de blir penest), valnøtter, salte og rista gresskarkjerner og hjemmelaget marsipan (med masse kånjakk i).


Det er godt kake står i kjøleskapet i kjelleren slik at jeg må gå trappene for å ta en bit til.


Etiketter: ,

3 Kommentarer:

Klokken 21. desember 2011 kl. 21:15 , Blogger Venke Synnøve sa ...

Eg og har delfiakake i kjellaren, så me har faktisk gløymt å smake. Di er annleis enn mi, men såg god ut. Ha ei fin jul :)

 
Klokken 24. desember 2011 kl. 00:12 , Blogger Whitebite sa ...

GOD JUL!
klem:)

 
Klokken 24. desember 2011 kl. 11:50 , Anonymous Hvite tulipaner sa ...

God jul kjære deg!
Stor klem fra E

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden