onsdag 26. oktober 2011

Påfyll av inspirasjon og energi

Som jeg fortalte i forrige uke, var jeg så heldig å bli trukket ut til å være med til Bugaboo sitt hovedkvarter i Amsterdam som Norges bloggrepresentant. Med på turen var Lisbeth fra Danmark, Linn fra Finland og Lovisa og Malin fra Sverige. Fire flotte jenter som var med på å gjøre turen morsom og hyggelig.

Programmet mandag var lagt opp slik at vi fikk møte ulike representanter fra Bugaboo, høre om visjoner, marketing, design, tanken bak flere av finessene med produktene, presentasjon av produktene og ta på og prøvekjøre vognene. Spennende sammensetning! I utgangspunktet, da jeg fikk programmet, trodde jeg at det å få tafse på vognene skulle være dagens høydepunkt. (Ikke det at jeg skal kjøpe flere vogner, men jeg må innrømme at det er med barnevogner som med møbler, lamper, servise, stoff og andre ting. Mye vil ha mer og å sjekke ut er alltid kjekt.) Overraskelsen var derfor stor da jeg fikk høre de ulike presentasjonene.

Da en av Bugaboos designere fortalte om hvordan de jobbet frem nye produkter kjente jeg en lyst til å jobbe som designer (heller usikker på om jeg har det som trengs, men spennende virker det uansett). Designeren hadde jobbet i seks år med designet på deres nye barnevogn, Donkey, en modell som ikke  har kommet til Norge enda (Lovisa har denne vognen og vet alt som er å vite om den og stort sett alle andre barnevogner. Og hun deler gjerne informasjon, så ta kontakt om du lurer på noe.). Det er utrolig fasinerende å høre på noen som snakker brennede om å bruke måneder på å finne ut hvordan en liten del av et hjul skal se ut. Fantastisk!

Senere fikk vi en presentasjon om digital marketing og hva Bugaboo satser på for fremtidens markedsføring. Og jeg må innrømme at jeg aldri har sett på markedsføring som noe interessant eller noe jeg kan like. Det er mulig jeg ikke har visst helt hva markedsføring er, for dette var virkelig inspirerende.

En utrolig flott og lærerik dag!



Etiketter: , ,

4 Kommentarer:

Klokken 26. oktober 2011 kl. 15:08 , Blogger Veronica sa ...

Min drømmevogn!!!

 
Klokken 26. oktober 2011 kl. 15:37 , Blogger Margrethe sa ...

Engasjement er sånn: det smitter! Og det å finne ut hvordan et hjul skal se ut, det MÅ jo være gøy :D

 
Klokken 26. oktober 2011 kl. 15:56 , Blogger Katrine Anita sa ...

Høres ut som du har kost deg! Vi som jobber med markedsføring synest som oftest det er gøy selv ;) Men markedsføring kan jo være så mangt. Fint med sånne turer hvor man føler at man sitter igjen med noe. Ønsker deg en magisk dag.

 
Klokken 26. oktober 2011 kl. 19:55 , Anonymous Anonym sa ...

Så kult å bli plukket ut til noe sånt! Skjønner godt at du fikk lyst til å bli designer jeg:)

Hilsen Sofie

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden