onsdag 8. juni 2011

Happimøffinsmamma

Lillebror har hatt feber, snue til knærne og bronkitt i flere dager nå. Mannen er bortreist og jeg er duppetrøtt. Og ute har det vært mildt og fint og hagevær og her satt vi, liksom. Inne. I går fikk jeg for meg at jeg skulle være med i NIB sin uteplassutfordring og ba pent tenåringen om hun kunne passe lillebror inne mens jeg stylet og bakte muffins. Ja, jeg så for meg at muffins ville ta seg godt ut på bildene. Tenåringen gledet sin gamle mor som med en gang løp frem og tilbake, laget muffinsrøre, fant frem stæsj og lovpriste sola som fant det for godt å skinne. Den gjorde det helt sikkert for at jeg skulle bli glad i hjertet og få fint lys på bildene.


Happi mammamøffins med sjokolade og bringebær

125 g mykt smør
100 g brunt råsukker
3 egg
1 ts vaniljesukker
5 ss melk
200 g hvetemel
1,5 ts bakepulver
125 g frosne bringebær
70 g mørk sjokolade

1. Rør smør og sukker hvitt.

2. Bland egg, vaniljesukker og melk i en liten bolle.

3. Ha bakepulveret i melet og bland vekselvis mel og eggeblanding i sukker/smør.

4. Hakk sjokoladen og bland den og bringebærene i røra.

5. Ha røra i 12 papirformer.

6. Steikes i 17-20 min på 190 grader.

7. Avkjøles på rist. Sikt over melis.




Etterpå koste barnevaktene seg ute med muffins mens happimøffinsmammaen og lillebror satt inne og så på dem og spiste muffins. 


Og lykken over all lykke er å ha en muffins igjen til morgenens kaffe mokka.

Etiketter: , ,

8 Kommentarer:

Klokken 8. juni 2011 kl. 13:38 , Blogger Høytrykk sa ...

Det er slitsomt når småtassene er syke... Den muffinsen fortjente du! God bedring til lillebror.

 
Klokken 8. juni 2011 kl. 13:40 , Blogger Frk.Virrum sa ...

Syke småttiser er slitsomt..god medisin med gode møffins da, ja! Så gode ut! :-) Ha en finfin dag!

 
Klokken 8. juni 2011 kl. 14:07 , Blogger Tessi sa ...

nam!! Disse må jeg prøve:)

klem tessi

http://tessi-la-la-land.blogspot.com/

 
Klokken 8. juni 2011 kl. 14:26 , Blogger Margrethe sa ...

Muffins kan redde en ellers kjip hverdag. Akkurat nå spiser de andre blåbærmuffins ute i sola, mens jeg måtte fullføre en seig utledning inne på kontoret. Hrmf.

 
Klokken 8. juni 2011 kl. 20:37 , Blogger LilleAsk sa ...

Disse så nydelige ut. Mums mums.

 
Klokken 8. juni 2011 kl. 21:15 , Blogger Anne Grete sa ...

Mmmm, de så kjempegode ut!

 
Klokken 8. juni 2011 kl. 23:18 , Blogger Mona sa ...

Nam, disse så gode ut! Tror jeg må prøve denne oppskriften en gang snart :) Likte også veldig godt uteplassen din!

 
Klokken 9. juni 2011 kl. 18:35 , Blogger Lillekatt sa ...

ååååååååååffffyyyyyyyy, disse så gode ut!! Tusen takk for oppskrift!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden