lørdag 18. juni 2011

DIY - bli en Blomster-Finn

Den gangen jeg var ung (ja, jeg kan fint si det slik, fordi det er nesten tjue år siden første gang jeg plantet blomster i krukker og jeg var ung den gangen.) var det alltid stemorsblomster som var blomstene. Så fulgte en lang periode med bare margeritter og lavendel og i år var jeg klar for å plante stemorsblomster igjen. Helst blå. For ei som elsker blått er jo blå stemorsblomster de fineste.

Og jammen meg var det noen andre som også hadde sterkt interesse for de blå. Min egen lille Blomster-Finn.

Man trenger en potte blå stemorsblomster, en kvikk baby og et kamera.

1. Beundre blomsten.


2. Ta gjerne på blomsten. Det er lurt å utforske tekstur.


3. Lukt er en av sansene våre som vi bør utnytte. Nyt blomsterduften!


 4. Plukke blomster, ja. Jo, det må da være lov. Det er jo så vakkert å pynte med blomster.


5. Hm. Her skjedde det noe uvanlig. Spise dem? Tja, en ordentlig Blomster-Finn sier nok ikke nei takk til en blomstergodbit.


Det er mulig at det ikke er lurt å gjenta denne aktiviteten hver dag. Noe sier meg at det vil bli tomt for blomster å nyte på et eller annet tidspunkt.

Etiketter: , ,

6 Kommentarer:

Klokken 18. juni 2011 kl. 23:54 , Blogger MiMa sa ...

Herlig, herlig!
Ingen sak å plante når man har så flink en hjelper! :)

Ha en finfin kveld!

 
Klokken 19. juni 2011 kl. 00:56 , Blogger Elisabeth sa ...

En kjempesøt blomstergutt! Godt å få prøvd alle sanser ;)

 
Klokken 19. juni 2011 kl. 12:01 , Blogger Margrethe sa ...

Jeg elsker innleggene dine! Nå er søndagssmilet på plass for en times tid :D

 
Klokken 19. juni 2011 kl. 20:25 , Blogger det lange hvite huset sa ...

Herlig! Se og føle, med alle sansene!

 
Klokken 19. juni 2011 kl. 21:54 , Blogger Anne sa ...

Såååå skjønn :-)

 
Klokken 20. juni 2011 kl. 22:56 , Blogger Johanne Brekkevold sa ...

Søtnos! Du har så mange fine innlegg nå om dagen at jeg blir helt ør ;)

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden