mandag 25. april 2011

Lang påskeferie i Frankrike

Ja, i år har påskeferien vår vært veldig lang. Over to uker, og de to første ukene har vi tilbragt i sør-Frankrike. I en liten by som heter Gattières omtrent tjuefem minutter med bil fra Nice. I dette flotte huset. Vi har forspist oss på god mat og is, vært noen turer i Nice, vært i Antibes i Ventemiglia i Itialia og på andre små utflukter. Dere skal nok få se flere bilder senere, men i dag blir det en liten titt på forsommerlivet i Frankrike påsken 2011.

Gattières er en liten by med rundt 1200 innbyggere. På denne tida av året er det veldig rolig der. Byen har en gammel del med smale gater og flotte, gamle hus.





Pentang var hovedattraksjonen en søndags ettermiddag.


Huset, en halvpart av en tomannsbolig, lå fredelig til bak flere porter.



Bassenget ble flittig brukt av andre enn mor. Fra bassenget har man utsikt til Nice og middelhavet.




Om man ikke må ha barer, hurlumhei, miniklubb og alksens er dette et flott sted å reise. Anbefales!

Etiketter:

8 Kommentarer:

Klokken 25. april 2011 kl. 19:47 , Blogger Karipia sa ...

Flotte bilder.
Ser ut som dere har hatt en flott påskeferie.

 
Klokken 25. april 2011 kl. 20:01 , Blogger Brit Strikkenerd sa ...

Hørtes deilig ut med Nice tur:) Flotte bilder med god stemning:)

 
Klokken 25. april 2011 kl. 20:25 , Blogger Maliva`s verden sa ...

Bonjour...og velkommen hjem. Skjønner dere har kost dere i hele 14 dager. Har vært på de fleste steder langs rivieraen, men skjønner jeg har gått glipp av dette koselige stedet. Takk for reisebrev...om 7 uker er jeg også i disse omgivelsene;o) Klem fra Maliva

 
Klokken 25. april 2011 kl. 21:49 , Blogger Marte sa ...

Det ser jo bare helt fantastisk ut! En tur tilbake til Provance og Nice har stått høyt på lista mi siden jeg var der for fem år siden :)

 
Klokken 25. april 2011 kl. 21:51 , Blogger Tove sa ...

Åh, nå kjenner jeg at jeg ble litt misunnelig... Ser ut som om dere har hatt en flott påske!

 
Klokken 25. april 2011 kl. 22:10 , Blogger Margrethe sa ...

Neste gang vil jeg være med som barnepike. Det er jeg veldig flink til. *på impulstur til Oslo for å være barnevakt*

 
Klokken 25. april 2011 kl. 22:13 , Blogger lise sa ...

Ser ut til at dere har hatt det flott! Vi har hatt besøk fra Antibes i dag vi, av en venninne av meg med mann og barn. Ikke til sommeren, men neste sommer, har vi tenkt oss på lang campingferie, med Antibes som mål.

 
Klokken 26. april 2011 kl. 12:36 , Blogger Pia sa ...

Ah, dette ser helt herlig ut!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden