lørdag 22. januar 2011

Nydelig barnebok (og veldig fin for oss voksne også)

Til niårsdagen fikk Nine ei nydelig bok av fadderen sin. Boken om Astrid Lindgren som barn. Boka har flotte tegninger, bilder fra Astrids barndom og mange fine historier. Mange av historiene er også knyttet opp mot hennes egen diktning. Virkelig verdt en lesestund og ti, og vil man se mer av Lindgren må jeg nok en gang anbefale Vimmerbyen og Astrid Lindgrens verden. Her kan du lese om da vi var der for noen år siden. Anbefales virkelig! Vi skal tilbake når lillebror og kusine lille O har blitt 3-4 år.





Det må jo være her Lindgren fant inspirasjon til hopping i høyet i Bakkebygrenda.



Fadderen kommer også alltid med de nydeligste bursdagskort. Nøyaktig som da vi var barn.


Etiketter: ,

1 Kommentarer:

Klokken 28. desember 2011 kl. 11:23 , Anonymous fra gammel blogg sa ...

1.
Det så ut som en kjempefin bok! Takk for tipset!

Kommentar av Dilli — januar 22, 2011 @ 9:26 pm

2.
Så koselig bursdagsgave! Jeg viste ikke at det var kommet en barnebok om Astrid Lindgren, men jeg så at det var kommet ut en biografi som jeg godt kunne tenkt meg(voksenbok).
Jeg har et spørsmål om gamle teakbord, du har jo erfaring på området…Jeg har kjøpt to bord fra 60tallet. De er fine i formen men trengte en oppusning. Nå har jeg pusset de med fint sandpapir og med stålull (tips fra han som jobbet på bruktbutikken) Jeg har oljet to strøk med teakolje, men det ser ut til at jeg må ta på minst to til. Hele stua her oser av olje og jeg håper vi ikke blir løsemiddelskadd. Når du oljer bordene dine gjør du jobben utenørs eller inne? Ha en fin helg!

Kommentar av Knitgirl — januar 22, 2011 @ 10:20 pm

3.
Vi skal jammen meg til Astrid Lindgrens verden i år igjen, så denne boken må vi lese.

Kommentar av Nuto — januar 24, 2011 @ 7:06 pm

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden