tirsdag 29. januar 2008

Paris igjen

Ja, så fikk jeg gjennomført ønsket om å ta med mannen i mitt liv til Paris. Man kan si at det svarte til forventningene å rusle rundt med kjæresten i en slik flott by.

Jeg hadde to ting han bare måtte se. Triumfbuen i solnedgang og Sacré Cæur om kvelden. Begge de tingene var noe som satt igjen som det vakreste etter forrige tur. Og vi var veldig heldige med været. Tre dager med sol og rundt ti grader. Ikke verst i januar.



bilde-067-mindreren.jpg



Vi koste oss med å rusle gatelangs, drikke rødvin, finne gaver til barna, spise godt (ja, stort sett), gå langs Seinen (jeg er fryktelig betatt av den) og bare nyte det å være til.

I Le Mariais-området fant jeg denne butikken. Et eldorado for knappeelskere og med mye deilig garn. Jeg kjøpte ikke en ting. Jeg fant ikke noe jeg virkelig trengte (dette skal jeg blogge om senere).



Ingenting er som å se verden gjennom et glass rødvin på Champs Élysés.



Og jeg er fortsatt svak for Paris’ trær.



bilde-010-mindrer-2.jpg



Jeg hadde store planer om å entre Eiffeltårnet, men med disse bevepnede vaktene kjente jeg at det var ingen plass å være for engstelige kvinner med høydeskrekk.



Også bare litt til av det jeg så.






Trenger jeg å si at jeg liker meg i Paris?

Etiketter: ,

1 Kommentarer:

Klokken 29. oktober 2011 kl. 11:39 , Anonymous Fra gammel blogg sa ...

Responses to Paris – igjen


Margrethe says:

January 29, 2008 at 10:52 am


Nydelige bilder, som alltid! Jeg kjenner jeg gleder meg mer og mer til en ukes kurs i Paris i april. Håper du kan gi meg veibeskrivelse til knappebutikken din, for jeg har et døgn på egenhånd i storbyen først…

Reply



ninaste says:

January 29, 2008 at 11:08 am


Så koselig blogg du har! Her var det mye hyggelig å se på. Paris er helt fantastisk, jeg var der selv med mannen i november, og vi hadde det helt fantastisk! Ha en fin dag:)

Reply



Lise says:

January 29, 2008 at 12:30 pm


Ser storveis ut, marie. Kjekt å dra på tur og ikke ha shoppestresset tredd nedover ørene. Tror nok neppe jeg hadde kommet tomhendt ut av en knappebutikk, men..

Reply



Elisabeth says:

January 29, 2008 at 12:56 pm


Rene drømmeturen! Men at du ikke kjøpte en eneste ting på den butikken er utrolig. Du må ha stålvilje

Reply



Marita says:

January 29, 2008 at 2:08 pm


Kjenner at jeg fikk innmari lyst å besøke Paris jeg også etter å ha sett på fotoene dine! *sukk*

Reply



vivi says:

January 29, 2008 at 4:40 pm


Så herlig! Deilig å bare være turist:)

Reply



Josefine (HB) says:

January 29, 2008 at 6:14 pm


Det er så nydelig i Paris !

Reply



Cathrine says:

January 29, 2008 at 7:00 pm


ÅÅÅÅ, jeg også bare elsker Paris, har vært der mange ganger nå, og vil alltid tilbake )
Bildene dine hjalp veldig på mimringen……

Reply



admin says:

January 29, 2008 at 7:10 pm


Jeg har begynt å planlegge at jeg må ta med meg jentene dit om ett par år. Men jeg tror jeg trenger nok en tur før den tid. *hekta*

Reply



Hilde says:

January 29, 2008 at 7:20 pm


Å, så herlig og stemningsfull rapport fra Paris. Nydelige bilder.

Reply



randi says:

January 29, 2008 at 7:48 pm


Herlige Paris, jeg har aldri vært der men har en drøm.
mmmmm…mmm…mmm…nynner på den meste kjente franske melodien jeg kan. )
Jeg har flyttet blog
var her før
http://blogg.hobbyboden.com/randi

Reply



randi says:

January 29, 2008 at 7:48 pm


Ja så skulle jeg legge inn den nye siden min…der var den sju.

Reply



Gimpelise says:

January 30, 2008 at 12:30 am


Kunne no vel lagt igjen eit lite hei, når eg først var innom då. *ler*

Ser ut som Paris var ein fin by å besøke no ja.
Ha ei fin veke.

Reply



karoline leversen says:

January 30, 2008 at 1:34 am


nydelig bilder. der er du blitt god altså!!!!
og så herlig å få være kjærester i paris!!!!!
hilsen Karoline fra livet på såta( jeg er tilbake…)

Reply



lappesola says:

January 30, 2008 at 11:12 am


Ingen by er mer romanisk. (Jeg tilbragte helga i London, men skulle gjerne ha bytta med deg).
Men jeg kan også anbefale landsbygda i Frankrike. Prøv en ferie i Provence med både mann og barn.
Au revoir!

Reply



trulte38/trultelene says:

February 20, 2008 at 9:43 pm


åå fikk skikkelig “flashback” her, var i Paris i 1987, *oops var det så lenge siden* minnenen er jo der.. Paris er herlig

Reply

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden