lørdag 3. november 2007

Jeg har forelsket meg

Seks dager i Paris gjør noe med en. Jeg hadde aldri vært i Paris før selv om jeg har ønsket meg en tur dit helt siden jeg hadde fransk på gymnaset. Endelig! Seks dager med gode kollegaer i en fantastisk by (dog hadde det nok vært enda bedre å ta med seg mannen i mitt liv ;-) ).

Jeg har fått rusle i Latinerkvarteret, være på messe i Notre Dame, spasere langs Seinen, stå på toppen av triumfbuen i den blå timen, stå under Eiffeltårnet (jeg skal opp en gang, jeg trenger bare styrke fra mannen), Lovre, Sacré Cæur og Montmartre om kvelden, Kabaret med utrolig mange damer med pupper, la Fayette, metro på kryss og tvers, deilig fransk rødvin og fantastisk god mat. Ja, og noen forelesninger om fransk skolesystem, Unicef og Unesco.
Her er Paris med mine øyne.

paris-012-sh-mindre.jpg

paris-081-sh-mindre.jpg

paris-158-sh-mindre.jpg

paris-174-sh-mindre.jpg

paris-074-mindre.jpg

paris-110-mindre.jpg

paris-114-mindre.jpg

paris-013-mindre.jpg

Etiketter: ,

1 Kommentarer:

Klokken 29. oktober 2011 kl. 11:44 , Anonymous Fra gammel blogg sa ...

julia says:

November 3, 2007 at 11:48 am


Å, men jeg fikk lyst til å dra til Paris igjen.

Masse flott du lager.
Ha en fin helg:)

Reply



kicki says:

November 3, 2007 at 11:55 am


Så fine bilder du har tatt. Jeg har kjempelyst til å reise til Paris med min kjære også. Har aldri vært der.

Reply



vivi says:

November 3, 2007 at 11:57 am


Heldiggris! Flotte bilder du tar. Jeg vil ta med meg mannen i mitt liv til Paris – en gang. )

Reply



Virtuella says:

November 4, 2007 at 11:22 am


Flotte bilder! Utrolig godt å komme til steder en har drømt om. Blir på en måte en drøm som går i oppfyllelse. DEt fine med det er at en kan lage nye drømmer.
Fortsatt fin søndag.

Reply



Margrethe says:

November 4, 2007 at 9:05 pm


Jeg har aldri hatt noen stor trang til å reise til Paris. Før nå. Bildet ditt av Eifeltårnet sparket meg i magen. Jeg har sett og sett og sett og sett på det. Forelsket, tror jeg det heter.

Reply



admin says:

November 4, 2007 at 9:51 pm


Takk for hyggelige kommentarer, og Margrethe; En forelskelse er aldri å forakte.

Reply



Jane says:

November 5, 2007 at 12:22 am


Så godt å se slike gode “øyeblikksbilder”. Sier mer om et sted enn “kunstbilder” som “alle” har sett før. Du har fanget litt av Paris her.

Reply



Frk.Badegakk says:

November 5, 2007 at 12:21 pm


Åh! LITT misunnelig nå ja!!!!=D Så ut som en super tur, og for noen fine bilder!

Reply



Åse says:

November 5, 2007 at 2:36 pm


Så virkelig ut til at dere hadde hatt en fin tur. Jeg og yngste datteren skal dit til våren, forventningene ble større etter å ha fått se de fine bildene dine

Reply



Lise says:

November 5, 2007 at 5:24 pm


Vi skal til Øystese vi. Jeg tipper din tur gir en atskillig større dose engergi og pågangsmot! Herlige bilder, jeg fikk lyst på en Paristur jeg også!

Reply



Christina W says:

November 5, 2007 at 6:35 pm


Jag var där förra sommaren. Vi bodde nära Notre Dame och satt en morgon och åt medhavd frukost när pråmarna passerade och Notre Dame tornade upp sig mot himmelen. Så fantastiskt

Reply



ohelene says:

November 5, 2007 at 10:17 pm


Takk for glimt av Paris! Eg er så heldig at eg har vore der med min kjære ein gang og ja – den byen er spesiell!!

Reply



Beate says:

November 6, 2007 at 11:36 am


Paris så flott ut gjennom dine øyne, måtte mine øyne få se Paris en gang også… Får håpe du får mannen din med deg snart slik at du kan bestige Eiffeltårnet også.

Reply

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden